Titulek
Věnujte pozornost titulku. Titulek by měl přesvědčit lidi, aby četli dál, vzbuďte v nich zvědavost. Zvědavost třeba upoutá otázka: Víte jak napsat správný titulek? Pomozte čtenářům s problémem. Použijte čísla, čísla jsou v textu něco neobvyklého, proto poutají naši pozornost. 6 tipů jak napsat atraktivní titulek. Do titulku nezapomeňte zařadit klíčová slova.
Klíčová slova
Pokud jste ještě tak neudělali, stanovte si klíčová slova. Rozmyslete si o čem chcete psát a pár klíčových slov zakomponujte do blogu. Nesnažte se příspěvky tapetovat klíčovými slovy. Neocení to ani vyhledávače, ani vaši čtenáři.
Téma
Pište o tom, co může vaše zákazníky v jednotlivých stádiích nákupu zajímat. O stádiích nakupování a personách se budu rozepisovat v jiném článku.
Pokud nevíte o čem psát, zkuste to, čím se zabýváte např. nábytek zadat do Googlu a podívejte se, co vám Google nabízí, ať už v obsahu, který vyhledá, nebo v seznamu, který se vám nabídne při psaní do vyhledávání. Zkuste přímo najít blog o nábytku a inspirovat se můžete zahraničními blogy, i kdybyste si to měli přeložit s Google translatorem, pro inspiraci to stačí.
Ulehčete vašim čtenářům sdílení příspěvků. Dejte ke každému příspěvku možnost sdílet blog. Pomůže vám váš programátor, nebo generátory např Facebook a Twitter.
Délka
Minimální délka příspěvku by měla být 300 slov, aby vůbec vyhledavače zaregistrovali čerstvý obsah. Avšak optimálně by se měl počet slov pohybovat okolo 800.
Obrázky
Obrázky blog oživí, navíc mohou posloužit jako průvodní obrázky vašich postů na sociálních sítích. Nezapomeňte na alternativní popis obrázků. Může vám to vylepšit SEO. Obrázek se může zobrazit ve vyhledávačích, pokud někdo hledá podle obrázků, nebo popisek pomůže těm, kteří mají vypnuté obrázky
Aby blog plnil svůj účel, musíte přispívat pravidelně. Bylo by vhodné psát blog každý týden. Pravidelný čerstvý obsah vám může zlepšit pozici ve vyhledavačích. Ale samozřejmě úspěch v Google nezáleží jen na blogu. Samozřejmě nemůžete psát články, které jsou úplně mimo váš obor, nepřináší žádný užitek. Pro čtenáře je ideální, když zveřejňujete blog pravidelně v určitý den, nebo i hodinu. Zkuste si udělat publikační plán, témata a dny, kdy blog zveřejníte.
Kde si založit blog?
Podrobně to budeme rozebírat v jiném článku. Existuje několik možností placené či neplacené. Např. od Google Blogger, jednoduše si vykouzlíte blog na Wixx, nebo můžete využít Webnode, či WordPress.