Přitáhnout nové zákazníky není jednoduchou záležitostí, avšak pro business je to zcela zásadní věc. Můžete investovat čistě jen do prodejní produktové reklamy. Ale ideální je, pokud se pokusíte si se zákazníkem vybudovat vztah. To můžete udělat tak, že mu poskytujete důležité informace, které potřebuje, což mohou být různé tipy a triky, případové studie, různé rady na údržbu apod. Pokud toto děláte, podporujete i web z hlediska SEO.
Vytvořte hodnotný materiál a měňte ho za kontakt
Svým zákazníkům můžete nabídnout ucelené informace na jednom místě, můžeme tomu říkat e-book, výměnou za kontakt. Nepředstavujte si však nic složitého. Stejně tak to může být třeba přístup k nějakému webináři, či sérii videí. Někde toto najdete pod označením „magnet“. Jde o to, že musíte nabídnout lidem něco, co je pro ně přínosné. Mohou to být tipy a triky, které pomohou uživateli při jeho prvních krocích s používáním vašeho produktu, mohou to být i rady např. jak se naučit nepravidelná slovesa. Nebojte se, že jako učitel angličtiny tímto prozradíte více a nebudou vás klienti potřebovat. Většinou pokud dáte rady „zdarma“, tak stejně to většina lidí nezvládne sama a bude vás potřebovat, abyste jim pomohli. Stejně tak jim můžete poslat zdarma nějakou ukázku. Může to být souhrn, co je důležité při rozhodování, jak si něco vybrat, zkuste být nezaujatí, avšak váš produkt nebo služba by z toho měla vyjít dobře. Mohou to být výsledky nějaké kalkulačky, diagnostiky nebo i přístup do nějakého online konfigurátoru).
Zjistěte, co by vaše potenciální klienty mohlo zaujmout. Vytvořte takový typ materiálu (e-book, video), které nejlépe vypoví, co má a zároveň samozřejmě, co je pro vás přijatelné, jak z hlediska financí, tak i času.
Landing page
Pokud již máte hotový materiál. Vytvořte přistávací stránku nebo-li landing page. Jak by měla vypadat taková landing page? Následující obrázek neberte dogmaticky, opravdu nemusí být obrázek vlevo, jedná se spíše o přibližné rozložení prvků a které prvky nesmí chybět.
Několik tipů pro landing page:
- Stránku udělejte, co nejjednodušší.
- Použijte relevantní obrázek
- V textu používejte klíčová slova, popis udělejte, co nejvýstižnější
- Přidejte recenze, abyste zvýšili důvěryhornost
- Výzvu k akci udělejte jednu (nenabízejte více materiálů najednou),
- Výzvu k akci udělejte viditelnou
- Výzva k akci by měla být umístěna tak, aby člověk nemusel rolovat.
- Můžete využít více prostředků, které vedou k akci, pop up, link v textu
Propagace a e-mailová komunikace
Budete potřebovat nějaký e-mailingový systém např. clipsan.cz, kde si vytvoříte formulář pro získání kontaktu a nastavíte minimálně jeden automatický e-mail, ve kterém bude materiál, nebo heslo k přístupu. Můžete nastavit e-mailovou sekvenci, která bude kombinovat připomínky (např. stáhli jste si), další informace o produktu/službě, výhody, nebo odkaz na další materiály a e-mail, který bude odkazovat na koupi produktu.
Na tento obsah zkuste odkazovat ze svých stránek na webu, které jsou relevantní. Pokud píšete blog, vytvořte články, ze kterých je relevantní odkazovat na tento materiál. Nebo můžete i dát část zdarma bez nutnosti zadávat kontakt a odkázat ke stažená zbytku. Např. máte sérii webinářů, můžete jeden díl dát zdarma jako ukázku a zbytek za kontakt.
Spusťte propagaci tohoto materiálu. Vhodnou propagaci zvolte podle vaší cílové skupiny.
Pokud jste B2B a máte opravdu hodnotný obsah, můžete tento obsah nabídnout i v rámci telemarketingu. Ale pozor, pokud v rámci B2B používáte telemarketing, musí se jednat o jeho sofistikovanou podobu a musí to dělat lidé, kteří mají opravdu přehled o produktu, nebo službě. Nemůže to vypadat tak, jak to asi každý z nás někdy zažil.
Využít můžete samozřejmě klasické kanály jako Facebook, Linkedin nebo Google Adwords
Co s kontakty dále?
Tím, že jste získali kontakt to nekončí, měli byste mít promyšleno, jak s kontakty pracovat dále. Kontakty, pokud nabízíte více služeb nebo produktů, byste měli mít rozsegmentované, což vám také umožní mailingový systém. Tyto kontakty byste měli zvát na vhodné webináře, informovat je o vhodných materiálech, pokud máte, slevách a pokusit se je pomocí mailingu či telefonu přesvědčit ke koupi. Nezapomínejte na prolinkování na e-shop, nebo na stránku, kde si mohou lidé objednat váš produkt nebo službu .