Víte, kde získat kontakty na vaše potenciální zákazníky? Můžete vyzkoušet obvolávat firmy na čísla, která najdete na internetu. Avšak proces bude složitý, pokud se přeci jen dovoláte na osobu, kterou potřebujete, nebude jednoduché ho přesvědčit ke schůzce, protože vás nezná, nemáte s ním žádný vztah.
Na Linkedin je to jinak, můžete se propojit se správnou osobou a vybudovat si s ní před schůzkou vztah.
Jak efektivně vyhledávat na Linkedin vaše potenciální klienty? Máte dvě možnosti, buď si zaplatíte placenou verzi nebo vyzkoušíte vyhledávání v neplacené verzi pomocí Booleanových operátorů.
Placených verzích Linkedin je několik, zvlášť je Linkedin pro recruitery a zvlášť pro obchodníky Linkedin Sales Navigator, verzi pro obchodníky můžete také využít pro nábor.
Avšak pamatujte si, že pokud nebudete mít v pořádku ostatní věci jako dobře vyplněný profil, aspoň trochu rozumnou síť kontaktů a hodnotný obsah na svém profilu, patrně nebudete v lovení potenciálních zákazníků úplně úspěšní. Potřebujete mít i vybudovanou síť.
Kdo to byl pan Boolean? Pan Boolean byl anglický matematik a filosof žijící v 19 století. Je považován za zakladatele informatiky a položil také základy moderní aritmetiky. Booleanovské operátory slouží k určení vztahů mezi slovy. Základní operátory jsou:
And – a zároveň : vyhledáte profily které splňují obě zadané podmínky zároveň.
Například marketing and Praha – zobrazí se výsledky lidí, co pracují v marketingu a zároveň žijí v Praze
Or – nebo : Vyhledáte profily, které splňují jednu nebo druhou podmínku.
Např. „marketingový specialista“ or „marketing manager“ zobrazí se výsledky pro obě varianty
NOT – negace : Vyhledáte profily, které splňují první podmínku a jsou osekané o druhou podmínku za not.
Např. Marketing not SEO, zobrazí se ve výsledcích co pracují v marketingu a nevěnují se SEO
“ “ přesný výraz, je potřeba dávat zvláště o dvouslovných názvů
( ) odděluje podmínky, používají se jako v matematice
Takto můžete vyhledávat, podle pozice, města, zužovat či rozšiřovat vaše kritéria podle toho, jak se vám to hodí. Podmínky můžete spojovat do řetězců. Bohužel u neplacené verze narazíte na limit zobrazených profilů.
Kde získat podrobnější tipy? Třeba ve skupině na Linkedin páteční káva od Jany Bártíkové