Jedna ze statistik říká, že v oblasti průmyslových strojů se děje prakticky 100% prodejů offline, což není překvapivé, ale až 58% těchto prodejů bylo ovlivněno online marketingem. Z toho vyplývá, že přestože vaše zboží/služby nejsou určeny pro online nákup, není pravdou, že pro vás online marketing není.
Linkedin říká, že zákazníci projdou 64% fází nákupu online než se zkontaktují s obchodním zástupcem. Dále, že B2B zákazníci zkonzumují 4 ks obsahu během nákupního procesu. A poslední statistika, kterou Linkedin uvádí je, že 75% B2B zákazníků využívá sociální sítě při rozhodování o dodavateli.
Z toho vyplývá, že kvalitní online přítomnost je nezbytná. Záleží i na kvalitě webové prezentace, kterou firmy občas podceňují. Je důležité, aby na webu zákazník snadno našel informace, které hledá a aby web působil důvěryhodně, v opačném případě zákazník odchází. Avšak pouhý web jako prezentace nestačí.
Se současnou situací se tlak na online prodej zvýšil a patrně tento trend poroste.
Velká část lidí/firem si vyzkoušela věci online, ať už vzdálenou spolupráci, online schůzky, online eventy jako webináře nebo i interaktivní semináře, různé aplikace. Nejenže tyto technologie vyzkoušeli, ale navíc zjistili, že fungují, a dokonce že fungují jednoduše.
Úspěšnější budou ty firmy, které zákazníkovi nabídnou online možnosti pro nákup a tím nemyslím jen samotný e-shop, ale další technologie jako je rozšířená a virtuální realita. Příklad rozšířené reality můžete najít třeba u IKEA (i když toto je příklad z B2C). Další věcí jsou různé online konfigurátory, kde si zákazník může nadefinovat různé věci.
Co patří z online marketingu do jednotlivých fázích nákupního procesu?
Povědomí:
- SEO
- Social selling
- Online reklamy, PPC, reklama na sociálních sítích
- Prezentace na odborných webech
Zvažování
- Video
- Webináře
- Online eventy
- Whitepapery
- Data sheets ke stažení
Nákup:
- Video hovory a prezentace
- Kontaktní formuláře
- e-maily